Cairns

Geplaatst: 7 juli 2012 in Uncategorized

Eindelijk vertrek ik dan, samen met Ine het andere belgische meisje heb ik een vlucht geboekt naar Cairns, Gelegen in het noordelijke gedeelte van Australie waar het weer wat warmer is. toch al 27 graden ipv 15.

Eerst vliegen we een uur van Sydney naar Darwin om daarna drie uur verder te vliegen naar Cairns.

Aangekomen moest ik de hostel bellen en dan kwam er iemand ons halen op de luchthaven met een busje. Toch nog altijd een fris windje hier en mijne pull blijft wijselijk nog een beetje langer aan. De hostel ziet er gezellig uit. Heel anders dan die Party hostel in Sydney, wat rustiger en met zwembad. Hier betaal ik ongeveer 18AUD per nacht, ontbijt voor 9u is gratis en ’s avonds kan je hier voor 3AUD het menu van de dag bestellen. Als je drinken koopt voor minimum 5AUD krijg je het eten gratis. Niet moeilijk want ook hier is een glas cola 3AUD. Special van de dag een glas cava voor maar 2AUD, sinds wanneer is cava goedkoper dan cola??? Dan maar een glas cava erbij 🙂 Ook al heb ik heel de dag in het vliegtuig gezeten ben ik heel moe en dus vroeg bedje in en morgen Cairns verkennen.

Dag twee in Cairns begint ook maar frisjes, er gaan gratis busjes naar de stad maar aangezien je langs het strand kan lopen en het naar de stad maar 30 minuten wandelen is besluit ik maar te voet te gaan. De Shoppingmall is al snel gevonden, alleen is de mode hier heel lelijk. alleen de merkwinkels hebben schoon kleren (vooral dan Roxy, quicksilver, Reef, Billabong) maar die zijn dan ook verschrikkelijk duur. In de mall hadden ine en ik ook afgesproken met Carl en Tom, 2 jongens die we in Sydney hebben leren kennen en Carl had samen met ons die tour in Sydney meegedaan…. milkshake gaan drinken en verder het centrum een beetje verkent. Daarna in de supermarkt brood en beleg gaan kopen (moeten ’s middags ook iets te eten hebben en voor ’s morgens als ik niet voor 9u beneden ben). Teruggewandeld naar de hostel en voor 3aud een bord pasta gegeten. ‘ avonds zijn Ine en ik dan naar de nightmarkets geweest. Dit is een overdekte markt met souvenierkraampjes en veel aziaten waar je een massage van 40 minuten voor maar 15AUD kan krijgen, Hier is Ine niet zo een fan van dus kom ik later deze week nog maar eens terug voor de massage.

Dag 3 in Cairns is heel bewolkt, regen, wind,….dus ik besluit dan maar wat lui in bed te blijven liggen. Beetje op internet zitten surfen voor een job hier in Cairns zodat ik ook wat geld verdien ipv het alleen maar uit te geven. In de namiddag met het busje weer even naar het centrum gegaan en in de duikshops mijn cv gaan afgeven dus morgen of overmorgen nog maar eens teruggaan om te horen of ze al wat meer weten. Onderweg krijg ik een e-mail van een job waar ik online voor gesolliciteerd heb. Het is om als kok op een garnalenvissersboot te gaan werken. Nu ja kok is een groot woord,….volgens de kapitein moet ik spek en eieren kunnen bakken dat was het belangrijkste. dus mijn job bestaat eruit om de 5-koppige bemanning te voorzien van eten, de 13-jarige zoon van de kapitein een beetje onderwijs te geven en garnalen helpen inpakken in dozen. Het nadeel: ik zit op zee van 1 augustus tot 1 december. DE VOORDELEN: het verdient 25.000 AUD voor 4 maanden werk EN als ik een 2de jaarsvisa wil aanvragen ben ik verplicht om minimum 3 maanden agricultuur werk te doen. gelukkig valt dit eronder dus dan heb ik dat al gehad + heb ik wel een heel mooi budget om erna fijne dingen te gaan doen. Later op de avond heb ik de officiele bevestiging gehad dat ik de job heb als ik wil en ik denk wel dat ik het ga doen. De voordelen wegen zwaarder dan het nadeel.

ondertussen is het ook alweer 22u45 dus lekker slapen en hopen op beter weer morgen zodat ik eindelijk met mijne bikini aan het zwembad kan gaan liggen; het strand kan ook maar jammer genoeg mag je hier niet zwemmen in de zee wegens de krokodillen die nogal actief bezig zijn in het water. Tja dan zwembad maar en al mijn ledematen behouden; Veel foto’s heb ik hier in Cairns nog niet gemaakt maar ga ik morgen en de rest van de week zeker doen en dan worden ze ook gepost op facebook en de link wordt naar jullie e-mail gestuurd.