Port Stephens

Geplaatst: 30 juni 2012 in Uncategorized

woensdag  juni:

10u: uitchecken uit de hostel   11u30 vertrek naar Port Stephens 3u durende treinrit en 1u bus maar zeker de moeite waard!!

Terwijl we naar het treinstation gingen kregen we flesjes limonade uitgedeeld waar Dry July opstaat. Blijkbaar zijn de aussies ook goed in drinken en houden ze in juli een alcoholvrije maand, limonade was wel lekker maar dat alcoholvrije weet ik nog niet of ik mee ga doen hoor 😉

Aangekomen in de hostel in Port Stephens en het regent weer pijpestelen en het is koud buiten ;-( Eerst met het busje van de hostel naar de winkel geweest en pizza besteld bij domino’s. ’s avonds met een spelletje kaart en een karton wijn van 4L wel ne gezellige avond gehad. Rond middernacht gaan slapen aangezien we ’s morgens om 8u50 vertrekken om te gaan sandboarden. Veel van de dieren in de hostel (die in de natuur is gelegen) zijn van jongs af aan met de papfles opgegroeid en heel tam. Dus toen ik ’s avonds mijn tanden ging poetsen stond Josie de kangeroe ineens naast mij in de badkamer…… was te donker om er ne foto van te nemen aangezien ge bij die dieren geen flits moogt gebruiken…..

“s ochtensvroeg na het ontbijt vertrokken met het 4×4 busje de zandduinen in. Een hele ervaring aangezien het soms leek alsof de bus ging kantelen in het mulle zand. Boards uitgeladen, gewaxed en klaar voor de heuvel op te gaan en er op board weer naar beneden te gaan. Redelijke steile heuvel en het board ging snel. We kregen het eindelijk een beetje warm omdat we constant die heuvel weer op moesten….. na 2uurtjes zijn we verder gegaan naar een lokaal strand om schelpen te gaan zoeken. Ze zijn iets groter dan kokkels maar als ge er een paar vind en in het natte zand legt, maken die met zand en water een soort van pootjes om terug in het water te gaan dus er werd al geboden op wie zijn schelp ging winnen, na het strand zijn we nog aan de big rock gestopt in het natuurpark waar je een prachtig uitzicht hebt en in de verte de walvissen voorbij zag trekken. Tijd voor lunch ’s middags, namiddag hebben we nog een bergwandeling gedaan en zonsondergang boven op de berg gekeken. als je de foto’s ziet is het al mooi, doe het minstens X 10 voor de real life versie! “s avonds in de hostel genieten we van een welverdiende douche voor al het zand weg te krijgen (voor een kouwkleum zoals ik is het dus NIET handig om buitendouches te hebben….. wel lekker warm als ge onder het water staat maar je wilt erna echt de kraan niet meer dichtdraaien!) Mick, een van de eigenaren, heeft ons voorzien van een heerlijke barbecue die hij buiten in de regen heeft klaargemaakt. Nog een filmpje gekeken met de bende ’s avonds tot we opeens een vreemd geluid op het dak hoorde….. Er was dus een possum (lokaal nachtdier) onder het dak gekropen en besloot ook maar ineens zijn behoeftes te doen. Aangezien het dak van bamboe gemaakt was liep het dus grandioos door….iedereen was wel redelijk verschoten van het geluid omdat we eerst niet wisten wat het was en aangezien het nog altijd aan het gieten was buiten dachten we eerst dat er ergens een lek in het dak zat. Toen ik buiten een sigaret ging roken zag ik de possum pas zitten, recht boven mijn hoofd. Gelukkig vallen die dieren niet aan tenzij je ze lastig valt. Tijdje later zitten we weer allemaal binnen in de zetel en horen we de possum weer onder het dak lopen, dus ik sta al op om naar de andere kant te gaan terwijl de rest vroeg waarom: omdat ik geen zin heb dat er een possum op mijn hoofd begint te pissen natuurlijk! Och maar die doet dat geen twee keer….. en jawel hoor, daar liep de waterstraal weer…… drukke dag gehad dus bedje in…..

dag 2 in port stephens was ook wel fijn, na het ontbijt zijn we met de boot op dolphinwatch geweest en redelijk veel dolfijnen gezien ook. spijtig genoeg was het weer nog altijd niet goed en het water heel troebel, dus na de boottocht toch maar ergens een extra dikke trui gaan kopen aangezien ik er maar 2 bij had. Na de lunch was het weer tijd om terug naar de bus te gaan en de lange treinrit weer terug naar de hostel in Sydney.

Gelukkig kreeg ik in de hostel in Sydney een andere kamer, deze keer op het 7de verdiep. Ook weer een kamer van 10 personen en blijkbaar allemaal jongens. dus 8 jongens op de kamer en 1 meisje die de vriendin is van 1 van de jongens (gezellig, not) ach ja nog tot woensdag hier en dan snel naar het noorden waar het wat warmer is.

Staat de komende dagen nog op het programma:

Zaterdag: harbour cruise (we zorgen zelf wel voor de booze) en ’s avonds de nachtclubs van Sydney verkennen met de PartyBus. Zondag staat er nog een beachwalk te wachten.

Dus tot over een paar dagen voor de volgende update……

Hier onder de link van de foto’s in Port Stephens, dit zijn ze nog niet allemaal, de rest krijg ik zelf pas maandag maar dan stuur ik de link weer door.