eerste drie dagen sydney

Geplaatst: 26 juni 2012 in Uncategorized

Hallo iedereen,

Hier ben ik dan met het eerste reisverhaal. Niet dat ik al zoveel kan vertellen maar toch…..

Vliegtuigreis was zo lang! eerst en vooral was mijn vlucht van brussel naar londen vertraagd en vertrok ik pas om 19u20 zodat ik nog serieus heb moeten lopen om het vliegtuig naar australie te halen. Maar is toch gelukt…. Eerste 13uur vliegen naar Singapore en zo BLIJ dat er even uitkon voor een uurtje voor de benen te strekken en een sigaret (of 2-3) te kunnen roken. Terug het vliegtuig in richting Sydney dus nog maar eens 8u vliegen. Slapen zat er niet veel in. Ik had wel een gangstoel gevraagd maar de aan het raam hadden raar genoeg meer plaats. Daar had je nog een stuk vrij zodat je ook gemakkelijk tegen de kant kon leunen, aangezien er in het midden niemand zat had ik mijn benen over de leuning gegooid tot als die vrouw aan het raam dat ook door kreeg met als gevolg dat zij bijna volledig plat kon liggen en ik bijna niets heb geslapen. Aangekomen in Sydney om 5u30 zondagochtend en met de taxi naar de hostel gegaan. Daar kon ik pas ’s middags inchecken dus bagage achtergelaten en te voet naar Sydney Opera House getrokken en de Harbour Bridge. Blij dat ik een pull en een jas bijhad want het was behoorlijk koud (7graden maar) Terug gegaan naar de hostel rond 11u om te vragen of er al een bed vrij was aangeziek ik zo goed als ter plekke in slaap kon vallen. gelukkig was die er en geslapen tot 18u. ‘S avonds nog iets gaan drinken in de bar van de hostel en met mijn kamergenoten kennisgemaakt (9 stuks in totaal en allemaal engelsen) en om 23u weer in bed gekropen. Jammer genoeg bijna heel de nacht wakker gelegen omdat 1 van die engelse meisjes hare vangst van de avond had meegenomen met alle gevolgen vandien natuurlijk (fijn als er 9 man ligt mee te luisteren…..)

Maandagochtend opgestaan rond 9u, douche genomen, ontbeten en om 11u45 moest ik aan de receptie staan voor de start van de tour. Blijkbaar had ik mijn klok een half uur te laat staan en ben dus te voet naar het kantoor kunnen gaan wat gelukkig niet ver was. Daar kregen we eerst de uitleg over de practische zaken: ziekteverzekering, belastingsnummer, jobsforum, waar je gemakkelijk appartementen op kan zoeken, bankrekening,…. en daarna gingen ze, jawel een wandeling naar Sydney Opera House, Harbour Bridge en Royal Botanic Gardens….. Wie te moe was kon terug naar de hostel want een paar van de rest van de groep waren pas ’s ochtens aangekomen. Onze groep deze week bestaat uit een Duits meisje, 2 Engelse jongens, 2 Engelse meisjes en jawel ook een Belgisch meisje van Tienen! Dus aangezien ik mijne lader van mijne telefoon niet meer kon vinden ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe aangezien ik die wandeling gisteren al alleen had gedaan. Daarna zijn we allemaal samen pizza gaan eten iets gedronken en terug gaan slapen

Dinsdagochtend (vandaag) moesten we om 8u50 klaar staan voor een Harbour Cruise. Buiten gietende regen die van de hele dag niet is gestopt en koud dus boot ging niet door. In plaats daarvan zijn we met zen allen naar het wildlife park en aquarium geweest (voor alle foto’s zie facebook of link hier beneden) het was wel eens fijn om te zien maar kangeroes en koala’s kunt ge hier beter in het wild gaan zien, alleen hoop ik dat ik die haaien niet in real life tegenkom….. Het enige wat minder was is dat het hier net voor de schoolvakantie is en alles vol met kinderen rondliep die schooluitstapjes deden… ach ja de dag was toch weer gevuld.

Aangezien het hier zo koud en slecht weer is denk ik dat ik na de tour deze week snel naar Cairns ga vertrekken, daar is het rond de 28graden nu….. dan doen we de rest later maar als het mooier weer is en ga ik nu eerst van Cairns richting Darwin, Alice Springs, terug naar Darwin en dan is het kiezen tussen Perth, Sydney of Melbourne. Maar daar hou ik jullie nog van op de hoogte. Morgen gaan we met de tour naar Port Stephens voor 2 dagen waar we gaan overnachten in blokhutten daarna komen we weer terug naar de hostel.

Wel al interessante mensen leren kennen en we hebben hier een toffe groep in de hostel, meestal zijn we met tussen de 7 en de 15 mensen op pad.

Tot zover mijn eerste blog, de rest volgt over een paar dagen! Ik laad niet alle foto’s op facebook maar wel op Snapfish dus ik post hier ook elke keer een link naar alle foto’s!

Je weet dat jullie mij altijd kunnen sms’en, bellen of een what’s app kunnen sturen, moest je de nummer nog niet hebben stuur me even een mail of prive bericht op facebook dan stuur ik em door!

Groetjes vanuit het koude regenachtige Sydney,